مقصد ۵۰ درصد قطارهای نوروزی مشهدمقدس است
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، سعید رسولی ظهر امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: ردپای اصحاب رسانه در تمامی موفقیت‌های کشور به‌ویژه توسعه خطوط ریلی راه‌آهن جمهوری

لندفیل

اسلامی ایران و خراسان بسیار مشهود است و همواره قدردان تلاش‌های بی‌پایان زحمتکشان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی هستیم و آماده همکاری فی‌مابین با رسانه‌ها در راستای انعکاس مطلوب‌تر خدمات ارائه شده هستیم.

وی افزود: طرح‌های نوروزی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از امروز آغاز شد و تا 16 فروردین ماه 98 و به مدت 22 روز آماده ارائه خدمت شایسته به مسافران و زائران نوروزی هستیم و مراسم آغاز به‌کار این ستاد را در مشهدالرضا(ع) برگزار کردیم.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برنامه ویژه‌ای برای افزایش سهم ریلی مسافری و باری داریم، خاطرنشان کرد: توسعه صنعت ریلی با همکاری بخش غیردولتی میسر است و به دنبال افزایش انگیزه، حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستیم.

رسولی تصریح کرد: طرح مشارکت بخش خصوصی در صنعت ریلی از سال 93 به‌طور جدی‌تر با همکاری دولت و مجلس دنبال می‌شود و در دو سال اخیر 4 استان به شبکه ریلی افزوده شدند و آخرین مورد آن در رشت و در آستانه نوروز 98 بود و نخستین سفرش به مقصد مشهد بود.

وی تاکید کرد: در نوروز 98 حدود 15 درصد به ظرفیت صندلی‌ها اضافه شده و قیمت بلیت هم با نرخ سال گذشته خواهد بود و تعداد 5170 رام قطار آماده جابه‌جایی مسافران نوروزی خواهند بود و امسال 2 رام قطار 5 ستاره اضافه شده و 8 به 10 رام قطار افزایش یافته است؛ همچنین در بحث نرخ بلیت تخفیف‌های ویژه برای خانواده شهدا و ایثارگران و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید

geomembrane


وزیر راه: قطار برقی گلشهر ــ هشتگرد تابستان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر راه و شهرسازی از پروژه قطار برقی گلشهر به شهر جدید هشتگرد بازدید کرد

یک هزار ‌میلیارد تومان برای راه‌اندازی قطار تهران به همدان هزینه شد

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه 50 درصد قطارهای نوروزی به مقصد مشهد خواهد بود، بیان کرد: با توجه حجم بالای زائران نوروزی امام رضا(ع) این میزان پیش‌بینی شده و در صورت نیاز افزایش خواهد یافت و در این ایام سامانه 5149 هم به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سوالات و شکایات مردمی خواهد بود.

رسولی گفت: تعداد 27 واگن در آستانه نوروز 98 نوسازی و بازسازی شدند و با تجهیزات به‌روز ریلی در خدمت مسافران خواهند بود و در طول سال 98 این امر را به‌صورت ویژه‌تر دنبال خواهیم کرد تا واگن‌های فرسوده نوسازی و بازسازی شوند؛ همچنین موضوع قطارهای گردشگری هم با هدف توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار در حال اجرا است و یکی زیباترین و جذاب‌ترین مسیرهای گردشگری ریلی در مسیر لرستان بوده و خوشبختانه افزایش قابل توجهی هم در این قطارها داشتیم.

وی افزود: خطوط مشهد به زاهدان و مشهد به گرگان در حال انجام است، اما پیشرفت خاصی نداشته‌ایم و تاکنون 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم؛ همچنین مسیرهای حومه‌ای و همجوار استانی هم افزایش قابل توجهی داشته که یکی از آن‌ها در مسیر اسفراین به سبزوار در استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی بوده است.

ورق پلاستیکی

 

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در سال 97 تعداد 26 میلیون و 700 هزار نفر از طریق خطوط ریلی جابه‌جا شدند که نسبت سال 96 به میزان 16.5 درصد افزایش میزان جابه‌جایی مسافر را داشتیم، گفت: با افزایش سرعت سیر قطار به‌ ویژه در مسیر تهران به مشهد زمان سیر به مدت 2 ساعت کاهش یافت و همین افزایش قابل توجه مسافران نوروزی را به‌همراه داشت و در حوزه باری نیز 47.9 میلیون تن جابه‌جایی بار داشتیم که نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/ ت

 

منبع تسنیم

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: